Upravit stránku

Máte představu, kolik procent z vašich klientů na vás spokojeně pěje chválu kudy chodí? A kolik jich je naopak nespokojených a haní jméno vaší firmy ve svém okolí? Na vše vám odpoví Net Promoter Score – nástroj pro zjištění spokojenosti vašich zákazníků.

O chytrém měření pomocí NPS

My spokojenost měříme, pojďte do toho také

U nás ve firmě zjišťujeme spokojenost a míru loajality klientů pomocí průzkumu a sběru bodů v NPS. Jak to funguje? Net Promoter Score je moderní nástroj, se kterým zjistíte výše zmíněné body, a to jednoduchým způsobem.

Svým klientům položíte jednu otázku: „Jak pravděpodobné je, že byste nás doporučili příteli nebo kolegovi?“ Na škále od 0 do 10, kdy 0 znamená „určitě nedoporučil“ a 10 „určitě doporučil“.

Hodnotící škála NPS

  • Klienti, kteří zvolí číslo 9 a 10 se řadí mezi vaše „vychvalovače“ a spokojené zákazníky. Proto jich chceme mít, co nejvíce.
  • Ti, kteří si vybrali číslo 7 nebo 8 jsou pasivní klienti, kteří mají neutrální názor. Nebudou vás nikde očerňovat, ale ani vás nikde sami od sebe nedoporučí.
  • Poslední skupinou jsou klienti, kteří zvolili číslo 6 a méně, a to z toho důvodu, že jsou nespokojeni. Tam je zapotřebí zjistit, z jakého důvodu zvolili tak nízké číslo a co by vám doporučili změnit.

Výsledná hodnota NPS

Výslednou hodnotu NPS potom zjistíte následujícím výpočtem:

Procento klientů, kteří zvolili číslo 9 a 10, odečtěte od procenta klientů, kteří zvolili číslo 6 a méně. Výsledek pak můžete porovnat s ostatními firmami ze stejného oboru, kteří NPS také měří. S jistotou ale můžeme říct, že pokud vaše NPS je 50+, nevedete si špatně!☺
Nahoru