Upravit stránku

Co je to interní komunikace

Interní komunikace představuje veškerou komunikaci probíhající mezi firmou (vedením firmy) a zaměstnanci. Základní obsah tvoří provozní a organizační agenda, která umožňuje chod firmy. To však není rozhodně vše.

Náplň interní komunikace se minimálně za posledních deset let výrazně zvětšila a pokud dnes chcete se svými zaměstnanci opravdu smysluplně a efektivně komunikovat, nesmíte opomenout témata jako jsou - mise, vize firmy, personální agenda, vzdělávací aktivity, interní brandbuilding a volnočasová témata.

Jak na interní komunikaci

Možná si říkáte, že už je toho docela dost k řešení (tedy komunikaci) a jedna malá nástěnka v prvním patře a každotýdenní setkávání s podřízenými vám už prostě nestačí. Ano, máte pravdu. Každá doba si žádá své a nástroje z 20. století, byť osvědčené, již nemusí stačit v tom aktuálním, tedy 21. století.

Ústní úkolování, týmové porady, to vše je fajn, ale nestačí to pokrývat všechny potřeby dnešní doby. Jak chcete zvládnout rychle a efektivně řídit rozlehlou síť poboček, pracovníky v terénu nebo lidi v homeofficu (ať už dobrovolném či nařízeném), když nemáte vhodné nástroje? "Těžko," ale neděste se.

Tak jako se v každé době objevují výzvy, přichází i řešení. - Žijeme v digitální době a tak není divu, že řešení se našlo v online světě. Postupně vznikla specializovaná sada aplikací, které řeší otázku CRM (tedy správu obchodních kontaktů a obchodní komunikace), firemního úkolování nebo vnitrofiremní komunikace a zároveň jsou díky internetu dostupné odkudkoliv a kdykoliv. Když si k tomu ještě navíc přičtete aktuální trend v podobě "chytrého mobilního telefonu do každé ruky", tak již není moc co řešit. Máte obsah, aplikace a zároveň i zařízení, které to umí zpřístupnit opravdu každému (nejen kancelářským zaměstnancům).

A co na to COVID-19?

Před nákazou vás do digitálního světa přenesená interní komunikace asi neochrání, ale vše ostatní za vás určitě zařídí. Není totiž problém okamžitě vydat a všem zpřístupnit nastavená opatření, informovat o omezeních ve výrobě nebo naopak o navýšené distribuci či případně úkolovat své zaměstnance na dálku prostřednictvím online úkolovacího systému.

Ostatně jak to může vypadat, se podívejte v následujícím videu ...

Potřebujete se nás zeptat? Jen do toho!

Můžete vyplnit formulář, poslat e-mail nebo zatelefonovat. Je to jen na vás

Mário Krajčír
Specialista na systém
Nahoru